Catabasis,

               Ego. Prin ego inteleg un complex de reprezentari care se constituie pentru mine in centrul campului meu constient si imi apare ca fiind de o pronuntata continuitate si identitate cu sine insusi. Este vorba despre un "complex al ego'ului". Acest complex este un continut al constientului, dar totodata si o conditie a existentei constientului, deoarece un element psihic imi este constient atunci cand el se coreleaza cu complexul ego'ului. 
                Intrucat insa ego'ul este numai centrul campului constientului, el nu este identic cu totalitatea psihicului meu, ci doar un complex printre alte complexe. De aceea, deosebim ego'ul de "sine" caci ego'ul este doar un subiect al constientului meu, pe cand sinele este subiectul intregului meu psihic, inclusiv al celui inconstient. 
                 In acest sens, sinele ar fi o entitate care include ego'ul. Sinele apare in fanteziile inconstiente de preferinta supraordonata, precum Faust la Goethe. De dragul idealizarii, trasaturile arhaice ale sinelui sunt reprezentate oarecum separate de sinele "superior" la Goethe sub forma lui Mefisto, etc. 

No comments:

Post a Comment